Visszaszevasz

Friss topikok

@doktorbloghu

Linkblog

Utolsó kommentek

Címkék

admin (4) ajánló (4) ajánlott bejegyzések (2) akcitó (1) aszf (1) átállás (1) authorship (1) blog.hu (8) bloggazda (1) bloggerek (2) bloggerigazolvány (3) bloggerszövetség (3) bloghu (49) blogok (1) boldaldesign (1) bővebben link (1) buli (2) cemp (1) címkék (2) címlap (4) csr (1) design (2) desktop (1) developer error (1) digg (1) editor (1) előmoderálás (1) élő bolygónk (1) exitpopup (1) exit popup (1) export (1) facebook (5) feedek (1) fejlesztés (4) fejlesztések (29) felhívás (1) fizetett (2) föld (1) fotó (1) frontend (12) funkció (1) futás (1) galéria (1) goldenblog (2) gyerek (1) hatter (1) hellókarácsony (1) hibák (3) híradó (15) hirdetés (1) hr (1) https (1) i2 (3) import (1) inda (1) indanet (1) index2 (3) ingyen (1) instagram (1) játék (1) jobs (1) jótékonyság (1) kapcsolat (2) karácsony (1) kedvezmény (1) képbeszúrás (1) kiemelés (3) klímacsúcs (1) köldöknézés (1) költözés (1) köszönet (2) közléskényszer (1) közösségek (1) közösségi (1) leállások (7) lexikon (1) lexikonnyomat (1) licensz (1) meghívás (1) mobil (4) mobilsablon (2) mosolyka (1) napozz (1) nyereményjáték (1) olimpia (1) pályázat (1) pinterest (1) póló (3) post counter (1) promó (8) sablon (5) snippet (2) statisztika (1) sün (3) süti (1) szabadon felhasználható (1) szájbarágó (5) szavazás (1) szerepkör (1) tematikus nap (2) tovább link (1) tumblr (1) tunézia (1) twitter (1) új (1) új bloghu (9) unicef (1) vivcitta (2)

Blogger vagyok, jó nekem az Index 2?

2013.01.07. 03:37 blog.hu

Látom, hogy van ez a szép új Index2, jó az nekem, ha rajta vagyok?
Persze. Az Index2-n szerepelni olyan, mint régen a blogketrecben volt. Annyi a különbség, hogy sokkal szebb és látványosabb, hangsúlyosabb megjelenés. És mivel más is van benne, nemcsak blog, így talán még többen fordulnak majd meg rajta.

Hogy lehet kikerülni az Index 2.-re?
Az Index 2. tartalmát szerkesztők válogatják össze, mindenféle szempont és a világ történései alapján. De lehet, hogy pont a te alkotásodat várják. A címlap tetején van egy link Küldjön ide tartalmat felirattal, oda küldd a posztod. Nem biztos, hogy ki tud kerülni, de nem árthat.

Mi ez az olvasónézet?

Szimpla címlapi kattintásra minden poszt ugyanabban a standard, 640 pixeles fehér rétegben nyílik meg az Indexen és az Index 2-n. Az Indexes cikkek és a blogok is. Ez kell ahhoz, hogy könnyen kezelhető, gyors és szép, rendezett legyen minden.

Új fülön, új ablakban nyitva, vagy kívülről jövő olvasóknak minden az eredeti nézetében látszik. Tehát az új, standard olvasónézet csak a címlapi kattintásra vonatkozik, és a lapozgatásra. Akkor látja így egy olvasó a blogod, ha ő eredetileg Indexet nézegetett, és az Index ajánlott neki téged. Az a célja, hogy így - a kellemesség miatt - egy olvasó több cikket és blogot olvasson el, így lehetőleg minden szerzőnek több olvasó jusson.

Ha a posztom ebben az új, egységes nézetben látszik, akkor nem is az enyém?
Dehogynem. Az olvasónézet arra van, hogy könnyen és örömmel lehessen ugrálni a tartalmak között. Biztos neked is feltűnt, hogy olvasni, lapozgatni mennyire jó így. Az Indexen magán is pontosan ugyanezt használjuk.

A posztod, ami így jelenik meg, ettől ugyanúgy a tiéd, csak a te blogodon át érhető el. Ha kimásolod a címlapi URL-t, az is a te blogodra visz. Az olvasókat is csak hozzád mérjük. Ebben a nézetben is megmaradnak a Facebook- és hirdetési dobozaid, ha eddig lehettek ilyenjeid, és lehet saját fejléced, akár segítünk is elkészíteni.

A kommentelés mindenestül az eredeti permalink oldalon történik, vagyis a blogodon.

Az olvasónézet tartalmát úgy állítottuk össze, hogy minden, ami egy profi bloggernek fontos volt eddig, vagy pénzt kereshetett belőle, az ugyanolyan vagy jobb legyen. Azt akarjuk, hogy több olvasód legyen és jobban járj. Ha nálad valami másként van, keress meg minket, megoldjuk.

Most akkor így pénzt kerestek a tartalmammal?
Persze. Mi adjuk az eszcájgot, adjuk az olvasót, adunk neked felületet, amit eladhatsz te, és mellette van felületünk nekünk is. Annyi változott, hogy az ezerféle, széttagolt blognézet mellé lett egy egységes is, így azt könnyebb eladni. De ezt eleve csak olyan olvasó látja, aki az Indexről jön, és ezeken az olvasókkal is ugyanolyan jól jársz, mert minden saját felületed is megjelenik itt.

Reméljük, az olvasgatás során ti is tapasztalni fogjátok, hogy mennyivel több és többféle posztot olvastok el így, hogy ilyen kellemesen bejárható a kínálat. Egészen új blogokra fogtok rábukkanni ti is, és pont ez a cél, hogy a lehető legtöbben ismerjék meg, hogy mennyi itt a klassz tartalom minden nap. Ihletett alkotást, boldog médiakészítést kívánunk.

113 komment · 1 trackback

Címkék: híradó bloghu index2 frontend

A bejegyzés trackback címe:

https://szevasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr635002434

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért jó a bloggernek az Index 2? 2013.01.07. 08:26:01

Ebben a nézetben ugyanannyi bevétele tud keletkezni a bloggernek, mint a hagyományosban, illetve annyival még több, amennyivel több olvasót lehet így elérni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.01.07. 08:39:33

Nekem a régi jobban tetszett, a lapozgatós dolog meg hülyeség, amit nem akarok elolvasni arra rá sem kattintok.

bullshit béla 2013.01.07. 08:52:45

ez azt jelenti, hogy saját reklámot, amiből eddig a bloggerek pénzt tudtak szerezni, nem fognak soha többet index címlapra tenni. az egész interneten nincs még egy olyan blogszolgáltató, amelyik ilyen szinten szétkújra a bloggerei tartalmát.

második címlapnak mindig is ott volt a blog.hu címlap, aztán lófaszt nem érdekelt.

gawker után már megint beszopta valaki a tablet-nézetet, de ez helyrehozhatatlanul rosszabb. lesz itt sírás-rívás.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.01.07. 09:05:24

A tableteseknek biztos nagyon jó ez a jobbra - balra lapozgatás, csakhogy az olvasók nagy (?) része még PC-n olvasná az Indexet.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.07. 09:08:28

@bullshit béla: sem reklámot, sem pl. a saját Facebook-csoport linkjét, lásd az Urbanista legutóbbi posztját. A törzsszöveg végére tett saját promó levágva.
index.hu/bloghu/urbanista/2013/01/06/eletveszelyes_haz_pest_egyik_legdragabb_utcajaban_tormelekdarabok_boritjak_a_setaloutca_diszburkolat
(nem tudom, ez a direkt link odaugrat-e, mindjárt kiderül)

spontan · http://erdekessegek.info 2013.01.07. 09:16:44

@timargabor: "(És igen, tudom, aki továbbkattint a blogra vagy a kommentekre, az látni fog mindent, de azt ugye mindketten tudjuk, hogy ők milyen kevesen vannak.) "

Az átkattintási döntésen múlik a dolog.

Eddig, ha valaki blog.hu-s blogra kattintott a címlapról, akkor a cikk elolvasása után automatikusan rásiklott a szeme a kommentekre, beléjük olvasott, és akár még hozzá is szólt, és később visszatért még kommenteket olvasni. Én így voltam vele.

Most viszont a bejegyzés szövege alatt csak egy X komment link látszik, ami egy plusz döntést igényel, hogy a user átkattint-e vagy nem, és igen sok user azt fogja mondani, hogy minek, úgyis csak hülyeséget írnak, és inkább bezárja.

Vagyis eddig automatikus rásiklott a user a kommentekre, ami sok esetben beszívta őt is, ezentúl viszont még egy plusz kattintási döntés kell, ami csökkenteni fogja az átkattintók számát.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.01.07. 09:22:55

Alapvetően a módosítások többségével nincs bajom, de a megvalósítás még nem az igazi.
Operán pl. kegyetlen lassú. Chrome-on csak nagyon lassú. Már a betöltődés is, de utána a görgetés is szakadozik. Gondolom a sok css (hover effektek), meg javascript futtatás nincs túloptimalizálva.

Ha a layerben a kommentekre kattintok - pl ennél a posztnál, akkor
- Operában behozza a poszt alá az első pár kommentet - a többi gondolom kilóg, de nem görgethető
- Chrome-ban behozza a poszt alá - újra a posztot, és az nem görgethető

9:18-as állapot. Köszönöm, hogy bétatesztelhettem ;)

Ami nagyon szar, az a navigáció, a címsor felülvágása. A vissza gomb teljesen meg van ölve ezáltal, és ez nagyon nem jó ergonómiai szempontból.

Ha sikerül gyorsítanotok, és az anomáliákon úrrá lenni, akkor jó lesz.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.07. 09:26:21

@spontan: én is így látom. És tudjuk, hogy az egy vagy két kattintás közt mekkora forgalombeli különbség van.

Úgyhogy ismét felvetem: úgy tűnik, hogy az elsődleges reklámfelületet és (a webcímek szerkezetéből ítélve) a webaudit-számlálást is magánál tartja az index, cserébe az egységes dizájnért. Plusz nem tudom pl. a saját oldalaimat, Facebook-csoportomat futtatni.

Ez így nem tetszik, remélem, csak én nézek mellé valamit. Nyilván akinek ebből érdemi reklámbevétele van (életmód- vagy divatblogok), majd sípolnak.

bullshit béla 2013.01.07. 09:32:30

@timargabor: blogdizájn kuka, kommentek kuka, jobbhasáb kuka, külső-belső navigáció kuka - az mondjuk a teljes indexen elhunyt, rip.

cserébe mostmár a telenor hirdetése mellett, bloghus logóval futnak a vöröshajú lányok. je.

kilépésnél mér kerülök az index2-re? freemail-effekt...

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.01.07. 09:49:24

Index-magyar szótár: fejlesztés = visszalépés

dVn · http://elvarazsoltkastely.blog.hu 2013.01.07. 09:56:11

Két észrevétel:
1. Az új felületen csak a kommentek jelennek meg, a trackbackek nem. Ez számos blognak, akik vmiért nem kerülnek az index címlapra, hátrányos lesz. Fejlesztési javaslat: trackbackek megjelenítése a kommentek mellett.
2. Én viszonylag sokszor kerülök index címlapra (köszönet ezúton is a tisztelt szerkesztőknek), de még egy kanyi vasat sem láttam belőle. Bár engem csak a népszerűség érdekel, ha valaki támogatni szeretné, hogy sűrűbben posztoljak, ne fogja vissza magát:)

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 10:08:00

@spontan: @bullshit béla: Srácok, ott van a poszt alatt a banneretekt, ahogy a normál nézetben is. Sőt. Itt 100%-ban tiétek a billboard, míg normál nézetben osztozós, tehá szarabbul semmiképp sem jártok.

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 10:09:10

@Állítsátok meg Arturo Uit!: valóban visszalépés lenne egy mér létező mellé, teremteni még egy valamit? Gondold át.

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 10:11:38

@timargabor: szia, te kommenteltél, de a posztot, szinte biztosan nem olvastad el. Le vn írva, hogy minden egyes oldalletöltés a blogodhoz számlálódik el, pont úgy mint normál nézetben. Ha megnézed, hogy mit írtunk ki minden blog admin felületére üzenetben még pénteken, akkor azt is látni fogod, hol tudod beállítani a facebook oldaladat, hogy megjelenjen ebben a nézetben is.
Reklámbevételi esélyeid pedig épp duplájára nőttek, lásd két kommenttel feljebb.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2013.01.07. 10:22:08

@bullshit béla:rosszul érted. a blogger hirdetései megjelennek az oldalon, a layeren belül, minden esetben.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.01.07. 10:23:46

Elég pocsékul néz ki. Futtatni meg a haverokat fogjátok, pont mint eddig. Kiteszitek a Totálkáros futárgyerek edzőtermének blogját ami nem kommentelhető, meg a barátnőtök gasztroblogját ötször.

dVn · http://elvarazsoltkastely.blog.hu 2013.01.07. 10:27:44

Még egy dolog: ha jól látom az áthúzott karaktereket nem jeleníti meg az új felület. Ezen nem lehet javítani (elég sokszor használja az emberfia az áthúzást)?

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.01.07. 10:30:50

@cadix: Gondolkodtam. Azt érzem, hogy évek óta csúszik az index a színvonaltalanságba. Egyre több szex és pornó van az oldalon.
És persze egyre több az indulatokat generáló cikk, de mégis esik a látogatottság.
Lehet, hogy ellenkező irányba kellene menni?
"A fő bajom, hogy elment a majdnem utolsó ember, aki tud írni."
Ha érted mire gondolok.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.07. 10:37:09

@cadix: köszönöm, valóban, a Facebook-tippet megtaláltam két klikkre az adminfelületes levéltől, ez így megoldódni látszik. Kíváncsi leszek rá a gyakorlatban.

Azt, hogy pl. a freeblogcounter vagy a gugli analytics számolja-e az "index.hu/bloghu/*" találatokat a "*.blog.hu" alá, szintén a gyakorlatban derül ki, legyen úgy ahogy mondod, hogy nincs ezzel gond.

A bannert még nem láttam, még nem volt az új rendszerben címlapos posztunk, úgyhogy köszi az infót!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.01.07. 10:40:03

Túl képi a kirakatoldal ami hát olvasnivaló ajánlónál egész vicces, főleg úgy hogy a képernyőt trendi napszemcsi és trendi hullámlovas foglalja el teljesen...

@Állítsátok meg Arturo Uit!: Élted volna meg mi lett az NST bloggal (a világ legkirályabb fociblogja) amikor bejelentették a "nagyszerű újítást és előrelépést egy más helyen" (nagy sz*r de most már sokat keresünk rajta az NSO jóvoltából) ezt a csilivili izét nem ekeznéd egy percig sem :DDDD

nagyzl 2013.01.07. 10:41:47

Ez nem sikerült. Lassú PC-n, tableten (iPad) használhatatlan. Látványosnak tervezett de öncélú fejlesztés. A mai világban amikor egyre nő a tabletek használata, ennyire figyelmen kívül hagyni ezt a szegmenst, nagyon amatőr. A PC-n is akadozik (Firefox 17.0.1, 4 mag+HT). Kénytelen leszek csak az Origo-t nézni.

halaloszto 2013.01.07. 10:43:56

szamomra iszonyat hasznalhatatlan a kulon retegben megnyilo cikk. amikor elolvastam es becsukom, a cimlap visszaugrik a tetejere. nem tudom hol jartam az atbongeszeseben.

Vajk

[megmondoember] 2013.01.07. 10:48:01

Ez így ebben a formában szerint kurva nagy bukás lesz. Ez a lapozok jobbra-balra, irtó nagy hülyeség usability szempontból. Ennél már az is jobb lett volna ha felül van egy fül amin lehet váltani vagy akármi.

A másik, hogy a szemét attól nem lesz kelendőbb, hogy szép nyitóoldalt csinálunk neki szép képekkel. A csöcsöt ígérő vagy más okból a címe alapján érdekesnek tűnő posztokat kép nélkül is megnézte az ember eddig is, a szart meg nem fogja ezután se senki olvasni csak azért, mert a jobbról behúzható alternatív nyitóoldalon szép kép van a címe fölé beszúrva.

Inkább tényleg a (szöveges) tartalmi színvonalon kellene dolgozni (beleértve azt is, hogy a haverok blogjait nem kellene nyomatni mindenáron és csak azért, mert haveri, ha közben már zsinórban a 20. szarposzt jelenik meg rajta, hanem inkább az esetleg nem-haveri blogok, de színvonalas posztjait berakni helyette, ha van olyan) az egyik oldalon, a másik oldalon meg inkább a tematikusság irányába elmenni.

Ha külön hasonló nyitóoldalt kapnának a csöcs/tech/gazdaság/stb. posztok, akkor még esélyetek is lenne arra, hogy valaki rendszeresen visszanézzen a kifejezetten őt érdeklő anyagok miatt - de ez így ömlesztve igazából semmi pluszt nem ad hozzá a klasszikus blogos oldaldobozhoz, viszont sokkal kevésbé teszi átláthatóvá azt és így nehezebben kiszemezgethetővé az embert érdeklő dolgokat.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.07. 10:59:08

@halaloszto: Ez egy hiba. A címlapnak nem szabad elmozdulnia a layer becsukásakor. Rámegyünk, köszönjük.

halaloszto 2013.01.07. 11:01:10

@Nínó Karotta: akkor inkabb kerdeznek: hogyan kellene becsuknom? en csak azt talaltam, hogy az alatta levo cimlap szelere kattintok.

Vajk

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.07. 11:01:19

@nagyzl: Tableten nem is lenne szabad látnod. Ha olvastad a bevezetőt, ott írjuk is, hogy semmilyen tableten nem működik. index.hu/assets/static/2013/index2/
Próbáld ki, hogy legalul kikapcsolod a layeres olvasást (ezt bárki megteheti), és nézd meg, hogy úgy javul-e a helyzet.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.07. 11:02:33

@halaloszto: Igen, elvileg az tökéletes. Bárhova kikattintasz a szövegtörzsből. Vagy ESC-t nyomsz, vagy visszát, vagy jobb felül a bezáró X-et. Ezek elvileg mind becsukják. Ha nem, az hiba, amit javítanunk kell.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.07. 11:23:33

Egy felvetés és egy kérdés:
1. Barátságos lenne még egy html-ben írható oldaldobozt kapni az új nézetben is. Igen, látom, hogy a fácse widget helyett/mellett html-ben is írható a tartalom, de nagyon korlátos a mérete. Nem annyira dráma, ha nincs, de jó lenne majd, amikor a többi szál már el van varrva.
2. A kérdés az (ha meg szabad kérdezni), hogy a posztoknak ez az "új nézete" hogyan készül? Amikor kikerül a lapra, a poszt akkori statikus állapota kerül bele, vagy dinamikusan lekérdez minden olvasónál? (a fenti posztból az utóbbira tippelnék, csak ehhez időnként nem kis kapacitás kell...) Mindkét esetben: meg lehet tartani a posztok alján (is) a saját fácse-csoportra mutató linket? (Saját tapasztalataink szerint kb. 6-7-szer hatékonyabb mint az oldaldobozos változat.)

Bizi Clop 2013.01.07. 11:24:20

Azt meg lehetne oldani, hogy ha egy linkre Ctrl/Command-klikkolok, akkor továbbra is új fülben nyílhasson ki a kattintott oldal?

halaloszto 2013.01.07. 11:25:49

@Nínó Karotta: a telenor reklam csinalja. ha az bent van a kepben eleve, akkor nincs elmozdulas. ha kiscrollozom, megnyitok egy cikket, becsukom, akkor ugy mozdul el, hogy a reklamot lassam.

Vajk

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 11:33:22

@Állítsátok meg Arturo Uit!: Pont az Index2 miatt változott az arány, mert pornóból nem lett több, viszont minőségi posztokból annál inkább.

Rácz Stefán Tibor 2013.01.07. 11:34:01

Csak azok a blogok jelentkezhetnek cikkekkel, akik a blog.hu szerverén tartózkodnak, vagy külsősök is jöhetnek? Nekem egyedi szerveren lévő blogom van, de örülnék, ha kikerülhetne egy-egy írásom az index2-re.

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 11:35:51

@timargabor: Két lekérdezés van, ill 3. Egyik a blog alapadatait kérdezi (név, fejléc, stb), ezek 10 percenként frissülnek, a másim a poszt dolgait (cím, tartalom, stb), ez két percenként és a poszt alja (megosztá gombok, kommentek, ajánélók), pedig olvasónként friss bloghus oldalletölés.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.07. 11:41:12

Hátőőő, hogyismondjam... ez az index 2 lényegében a blog.hu nem lett volna egyszerűbb azt belinkelni jobb oldalra?

Lehet, hogy bonyolultan gondolkodom.

Ez a lapozgatva olvasás kegyetlen lelassítja a hírböngészést eddigi tapasztalataim alapján. Én minden nap reggeltől kezdve böngészek 3 híroldalt, szóval így kialakul egy rutin, "benne van a kezedben". Már az az újítás is nehezítette a böngészést, hogy a rovatokban időlista helyett ilyen óriásdobozok óriásbetűkkel bezavarnak. Azokat egyszerűen skippeli a szemem és ugrok is az időrendi listára.

Mellesleg 2013-at írunk gyerekek, mindenkinek van már adblock a böngészőjében, szóval nem értem ezt a reklámosdit.

Egy kérdés így a végére, ami mindig is foglalkoztatott:

Az index 2-n (ill. a blog.hu-n) ez a postajánló link jobb felül, amiből válogattok hogyan működik? Ha több ajánlás érkezik, nagyobb valószínűséggel kerül ki egy post (index 2-re vagy blog.hu-ra) vagy ez az ajánlások számától teljesen független?

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 11:44:53

@Johnny Joker: nem az ajánlások számától, hanem a tartalom minőségétől függ

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.01.07. 11:47:32

@Bizi Clop: Ez a kívánt működés, ctrl+klikkre jó is, a command valamiért elromlott. Meg lesz javítva. Köszi.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.07. 11:49:30

@[megmondoember]: Ezzel azt akarod mondani, hogy az adblockeres böngészés világában a kattintásszámot a használhatóság és átláthatóság romlásának ellenére is növelni kell, hogy több bevétel legyen? =D

na nem trollkodom...

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 11:55:43

@Bizi Clop: hello, ez már most is így van.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.01.07. 11:59:06

Nabazdmeg, mobilról és tabletről olvashatatlan lett az Index. Persze, van mobilverzió, ami meg egy rakás szar, múlt évezredet és WAP-ot idéző körülményes trágyadomb, nézzetek már rá egy normálisabb tableten... Siralmas. A kommentelés 5-ből 6 esetben nem működik: kidob, vagy végtelen ciklusban kerül ha le akarom tiltani (egy ideig felváltva villog a címsorban az akármi.blog.hu és a m.akármi.blog.hu aztán egy idő után feladja a telefonom)

Miért kell elrontani azt, ami jó?

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 12:02:59

@Gery Greyhound / project eleven: Nabazdmeg, ha engedélyeznéd a cookieket, akkor nem ugrálna semmit és használhatnád Nabazmeg. ha engedélyezve van, akkor pedig cookie/cache törlés. nabazmeg.

almahaboru 2013.01.07. 12:17:17

@halaloszto: jaja, ugyanez van nalam is. Irritáló nagyon.

thj 2013.01.07. 12:20:44

Nagyon kéne, hogyha a post alján vagy cikk alján levő másik post vagy cikk linkjére kattintok, akkor ne vigyen ki az overlayes felületről, hanem ugyanott jelenjen meg az a cikk.
Az a legrosszabb benne, hogy utána a vissza gombra nem is a lapozgatós felülebe kerülök vissza oda ahol tartottam benne, hanem a cikk oldalára.

falomb 2013.01.07. 12:23:47

@cadix: ha nem csak blog.hu-s blogok jöhetnek, akkor érdemes lenne egy linkelhető beküldő oldat, aminek a linkjét bármelyik blog kiteheti a bejegyzései alá ("Küldd be az Indexnek" link).

Most ugye az index oldalon a beküldő linkre kattintva feljön egy ablak. Ezt az ablakot nem lehet linkelni (javascript), de hasonlóképpen lehetne egy beküldő linket csinálni, ami ugyanúgy felhozná ezt az ablakot, de előre kitöltené a triviális mezőket, így a usernek csak a saját adatait, illetve az ajánlószöveget kellene beírnia. Pl. index2.hu/ajanlas?title=xxx&url=yyy

Ennek kölcsönös előnye lenne. Egyrészt a bloggerek kirakhatnák ezt a beküldő linket a blogjukra, hogy az olvasók könnyen promotálhassák a tartalmukat, másrészt ez az index-nek is hasznos lenne, mert a beküldő link az index2 oldalán nyitná meg a beküldőablakot, ahogy most is, és így a beküldés vagy cancel után a látogató az index2 honlapján maradna, amikor az ablak bezárul, vagyis valószínű, hogy böngészne ott egy darabig.

falomb 2013.01.07. 12:25:20

@falomb: az első mondat helyesen: "érdemes lenne csinálni egy linkelhető beküldő oldalt"

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 12:30:20

@falomb: nem, erre nincs szükség. Azért nincs, mert te mint blogger, tudod hol kell bekuldeni. Itt bent a szerk, pedig nem azt rakja ki, amit sokan bekuldenek, hanem ami tartalmilag jo. Sőt, kimondottan zavaro, ha ugyanaz sokszor van bekuldve.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.07. 12:34:57

@cadix: Erre nem lehetne egy visszajelzést, hogy
1 - oké, láttuk kikerült
2 - oké láttuk, bocs, majd legközelebb

Sokat számítana!

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 12:35:23

@thj: ilyen biztosan nem lesz. Azért nem, mert szeretnénk a ha bloggerek által létrehozott teljes, egész blogra is elkalandoznál.

@halaloszto: @almahaboru: bugok még vannak, az index szorgos fejlesztői igyekszenek mielőbb megszüntetni ezeket. Az ilyen bugreportokat viszont örömmel fogadjuk!

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 12:37:04

@Johnny Joker: jelzem az index fejlesztői felé

falomb 2013.01.07. 12:38:23

@cadix: ja, hogy ez bloggereknek van kitalálva? Én userfejjel gondolkodtam, hogy ha látok valahol valami jót, akkor egy kattintással beküldhessem.

Mellesleg a külsős blog-ok ugye nem layerben lesznek megjelenítve, csak a blog.hu-sok? Az ugyanis jogilag kérdéses lenne, hogy ha valaki (nem a bloggazda) beküld egy bejegyzést valahonnan, és kikerül az index-re, akkor a bejegyzés tartalma az eredeti helyéről kiemelve lenne mutatva.

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 12:40:39

@falomb: kifelé mutat, de leginkább azért, mert a bloghuért vállalunk felelősséget, msárt nem.
Az ajánló persze a usernek is szól, nyilván várjuk, ha találtál valami jót.

thj 2013.01.07. 12:41:37

@cadix: és indexes rovatoknál legalább lehet? Ott van a cikk alján a rovat többi cikke blokk, de nem fogok rányomni mert kiesek a lapozó folyamatból.

Megjegyzem nem értek egyet az oda kell vinni a "teljes, egész blogra" szemlélettel. Az csak egy másik layout, nézet.
A tartalom érdekel, amit ír, amit mond. Ez a jó öreg nem adom ki RSS-ben se a tartalmamat VS persze olvasd csak ahol tudod, ahol neked a legkényelmesebb azért írom vita...

ToySmith 2013.01.07. 12:42:01

Tetszik a dolog, jó a kezdeményezés. De a tableteken nem lehetne kikapcsolni azt az oldalsó sávot és mondjuk csak egy ikont berakni valahova. Eddig ment rendesen az index, de most szakadozik a scrollozás. A5X proci, erőben nincs hiány, és viszont nagyon zavaró.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.01.07. 12:42:29

@cadix: Japersze, ha valami szar szarul működik, akkor egyértelműen a júzer a hülye. Az első mondat konkrétan nem a mobilverzióra vonatkozott, hanem hogy index.hu beírásakor csonttá fagy a brózer, cookie-k ide vagy oda.

Egyébként amíg nem volt mobilverzió, semmi probléma nem volt a kommenteléssel. HTC Desire-től fölfelé (ami lassan egy három éves teló) gond nélkül működik a desktop verzió, nem értem, miért kell ezt a wap-feelinget erőltetni.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.07. 12:44:13

@cadix: Ez tudod azért is lenne jó, mert akkor nem spammolnák a cikkajánlót ugyan azzal, erről írtad, hogy "Sőt, kimondottan zavaro, ha ugyanaz sokszor van bekuldve."

KergeK@csa 2013.01.07. 14:03:43

@Bizi Clop: Már javítottuk, működnie kell.

KergeK@csa 2013.01.07. 14:04:30

@ToySmith: Tabletekre és telefonokra még megpróbálunk kitalálni valamit.

mizrolist 2013.01.07. 14:16:29

@Hammer: az Operás problémát megerősítem 14:15-kor Win7 alól. Tudom, túl kevesen használjuk, térjünk át valami más böngészőnek csúfolt programra... /sigh

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.01.07. 14:20:57

Hát srácok, ez még nem működik tökéletesen. Rákattintok egy posztra, bejön, rá akarok menni a kommentekre, megjelenik az eredeti poszt első két sora, nem tudok lejjebb menni. Akarnám bezárni az egész szart, nem reagál. (Chrome, Win7)
Úgyhogy én innentől kezdve csak új lapon fogom megnyitni a posztokat, azzal úgyis az eredeti blogra dob, nem kell keresgélni külön a kommenteket, szóval számomra kb. csak az egész új felület veszti értelmét. És gondolom nem csak én leszek így az első pár napban.

mizrolist 2013.01.07. 14:21:51

@mizrolist: még valami: jártam úgy is Operával, hogy a layer mellé vagy az X-re kattintva sem záródott be és nem tudtam visszatérni a főoldalra.

outliner 2013.01.07. 14:43:57

Szépen játsszatok gyerekek! Elnézést szeretnék kérni az ide átszökő kisegítős srácok viselkedéséért, az életben sem viselik jól a változásokat, de adtunk nekik kézmeleg habos kakaót, most szunyókálnak.

2013.01.07. 16:05:42

Tetszik az ötlet, remek munkát végeztetek. Aztán majd idővel meglátjuk, mit hoz ez a változás a bloggereknek.

Hrobert · http://androlib.blog.hu 2013.01.07. 16:19:05

és az hogy fog eldőlni, hogy mi kerül a blogketrecbe, és mi a 2-re? Akármennyire is újdonság varázsa meg minden, szerintem marginális számú olvasó fog átkattintani a kettesre, ha elmúlik a promó...Blogketrecben jóval valószínűbb, hogy böngészés közben felkelti az ember figyelmét egy poszt, ha már a képeket megnézte. Ez a képes felület szerintem is kicsit overkill, túl sok az információ, és a kevésbé favorizált blogoknál most sincs kép, ergo elvesznek a többi között.

Pakos · http://iranynewyork.hu 2013.01.07. 16:35:07

Mi épp kint vagyunk a normál/régi blogketrecben. Ugye attól, hogy most az olvasó nem navigálódik át egyből a saját felületünkre, azért a Google Analytics számolja a tartalom lekéréseket? Ergo ugyanúgy mint eddig, tudom melyik posztunkat hányan olvasták?

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.07. 16:37:21

@Pakos: természetesen igen, mint ahogy ez le is van írva a posztban és néhány kommentben is.

mizrolist 2013.01.07. 16:42:04

@mizrolist: ezt pontosítani tudom azóta. Ha frissen érkezem az Indexre, akkor a layer megnyílik és mellé kattintva szépen be is záródik. A 2. cikk megnyitásakor a layer megnyílik, és nem zárható be.

Breacons Media 2013.01.07. 17:14:46

Feedback mail milyen címre menjen? Csak mert akkor lehet képeket küldeni megy ilyenek.

Pakos · http://iranynewyork.hu 2013.01.07. 17:17:26

@cadix: Köszi, bocsi, figyelmetlen voltam!

Károlyi Attila 2013.01.07. 18:13:29

Elsőre elég szokatlan az új design, de nem rossz.
Az index2 tartalmára viszont kíváncsi leszek, mert az utóbbi hónapokban a blogketrecben szinte már más sem volt, mint vörös/szőke/fekete/ázsiai/színesbőrű/bicajos stb. muffok. Oké, erre van igény, de ez némiképp igazságtalan azokkal a bloggerekkel szemben, akik értékes munkaórákat szánnak 1-1 posztra. Én magam is rendszeresen olvasok vicces, érdekes blogokat, amik soha nem voltak még kint az index címlapján, hiába ajánlgattuk a többi olvasóval állandóan. Igazságtalan, hogy egy cirka 2 perc alatt összedobott poszt (gugliból kép letöltése + postolás kb ennyi idő) állandóan kint figyel, míg az olyan, amelyikre időt szántak és szórakoztató olvasni nem kap helyet.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.01.07. 20:14:25

@cadix: kerdesek :)
1)Kulon kell bekuldeni az index cimlapra (email) és az index2-re (form a tetejen) az ajanlot, vagy 2in1 valamelyik?(csak h ne duplikalodjon)
2)ha az oldalunk nagyobb felbontasu, mint a 640, mi tortenik? automatikus atmeretezes, vagy...?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2013.01.07. 23:35:14

@spontan:

Fix ezt akartam mondani.

Nekem nagyon nem jön be ez az új módi, de lehet, hogy én vagyok a régimódi.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2013.01.07. 23:38:18

@Állítsátok meg Arturo Uit!:

Nincs semmi probléma a szexszel és a pornóval. A szerkesztői igénytelenséggel van probléma, ami független a témától.

2013.01.07. 23:42:55

Az Index 2 címlap azért lehetne kicsit tematizáltabb. Elég nagy ott az összevisszaság. Vagy ez csak átmeneti?

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.01.08. 00:05:16

@cadix: kicsit elhidegült a kapcsolatom az origóval. Ha visszacuccolok a kiszamolo.blog.hu alá, kiraktok olykor a címlapra?

(Van egy kiszamolo.hu is, de ott mindig késleltetve vannak a cikkek, amikor már nincs kint a címlapon)

Pene 2013.01.08. 05:07:50

Biztos van potenciál a cikkek layerben való megjelenítésének, de első blikkre elég zavaró. Persze megszokható előbb vagy utóbb.

Az viszont elég régi hibája az oldalnak, hogy az autorefresh miatt általában anyázásba fullad a címlapon történő videók nézegetése. Gyakorlatilag nem néztem még meg úgy egy Riszpekt házat se a főoldalon, amit ne szakított volna félbe ez a fantasztikus feature.

A kommentek blogok alatti "meg nem jelenítése" viszont biztosan sok oldalletöltést el fog szívni. Ezen még agyalnék egy kicsit.

Ja, és támogatnám egy olyan opció bevezetését a profilban, amivel default kikapcsolhatnám az index2 betöltődését. Már most látom, hogy felesleges terhelnem az indexes szervereket a sok letöltött képpel. Aki eddig sem látogatta a blog.hu-t, annak ez nagyban megkönnyítené az életét.

kistesoka 2013.01.08. 07:12:13

Azért optimalizálni lehetett volna egy kicsit. A sima index főoldalon is szaggat ha scrollozok, idegesítő használni az egészet..
Legalább egy köszönöm nem kérem gombot rakhattatok volna ki.

kistesoka 2013.01.08. 07:18:02

@kistesoka: Ez most nem beszólás akart lenni, inkább egy javaslat, csak idegesítő így a reggeli átfutás az oldalon...
Igen nem egy csúcsgépről nézem, de eddig nem voltak ilyen gondok, most meg mintha egy PII-es gépről neteznék :(

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.08. 09:58:15

@speed: nem kell két helyre küldeni

@tiboru: javasoljuk, hogy ne olvass akkor index2-t

@safranyn: alakul ez még

@Kiszámoló: nagy szeretettel várunk!

@Pene: a kommentek nem megjelenítése miatt éppen plusz oldalletöltések vannak, mert akit érdekel, az tovább kattint. Plusz ez jogi kérdés is, nem jeleníthetjük meg, mert index szerk. tartalomnak minősülne...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.01.08. 10:13:17

@cadix: Az index2-t én sem tölteném le alapból, csak a kettesre kattintásra (jobb billentyűre) ajax-szal. Esetleg, ha az egér jobboldali irányban elhagya az index1 contentet, akkor a háttérben már elkezdeném a letöltést.
Sokat spórolnátok vele, akit nem érdekel a kettes, az nem terhelné a szervert, és annak nem terhelnétek a böngészőjét.

ildsisy 2013.01.08. 10:41:17

Megvártam a mai napot, mint 2008. év óta itt lévő blogger, több bloggal... evvel az új index2 oldal ellenére is ugyanannyian nézték a blogjaim, mára, mint általában naponta, vagy egy friss poszt után, annak ellenére, hogy a 2 új oldalon nem vagyok kint. Először én is elkomolyodtam, hogy esélyem sem lesz... de még nem panaszkodom. Újítani mindig kell, egy idő után muszáj... Nekem tetszik, kicsit fura, de nem rossz.
És pár kommentelőnek mondanám: NEM CSAK A PORNÓ, SZEX oldalak vannak, mint blog!!! Vagy főzös blog. Hanem időt kellene szakítani más normális blog olvasására is, főleg ha sűrűn kint van a blogjánlóban a bloghu oldalon egy-egy normális hangzású blog... :)

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.01.08. 10:52:45

@cadix: az origonak voltak heppjei, a tiétek micsoda? :)

Van valami összefoglalás, mi kizáró ok a címlaphoz?

kistesoka 2013.01.08. 11:14:19

@cadix: Köszi, remélem sikerül legalább megközelíteni a régi sebességet.

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.08. 11:24:08

@Kiszámoló: kizáró ok nincs, a jó tartalomnak helye van a címlapon, neked az esetek nagyon nagy százalékában jó tartalmaid vannak

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.01.08. 18:26:00

Hibabejelentés:

Megnyitok layerben egy olyan postot, amiben youtube videó van. Elindítom a videót, de nem nézem végig, nem is állítom le, hanem bezárom a layert. (mindennapos eset). A videó megy tovább, valahova elrejtve - csak a hangját hallom.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2013.01.08. 20:28:04

Pár megjegyzés.
Az a like box ebben a formában és ezen a helyen amit beraktok tizedannyi lájkot hoz, mint a blogon más formában és régi helyen. Ezen kéne változtatni, mert ez nektek se jó, kevesebb forgalom a késöbbiekbn fácséról.
Én beraknék gy tovább a blogra gombot, még a banner mellé, mert nektek is jó a több kattintás a bloghun.
Az, hogy nincs oldaldoboz szerintem tökre nem jó, csomó releváns tartalom van ott, illetve, feleannyi reklám van ami nektek se jó. itt jegyezném meg, hogy nem is igaz, hogy a reklámok úgy maradnak.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.01.08. 23:13:39

@cadix: akkor elkezdem feltölteni az oldalt. Rakok 4-5 régebbi írást, hogy ne legyen üres a blog, illetve rakok fel újat is.

Az írások itt fognak először megjelenni, a kiszamolo.hu-n csak akkor, ha ti már levettétek címlapról. (Onnan emeli be a portfolió és a napi a saját blogketrecébe.)

Jó ez így nektek?

Ja, van egy e-mail cím, hogy ne itt kelljen leveleznünk? :)

Az enyém kiszamolo kukac indamail pont hu

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.01.13. 11:08:13

Tableten használhatatlan lett az index opera (mini/mobile) alatt

Bizi Clop 2013.01.16. 19:01:54

Pár napja megint nem lehet alma-klikkel új tabra nyitni a blogketrec tartalmait mac/safariban (másban nem próbáltam).

eszengé · http://kukacossajt.blog.hu 2013.01.17. 15:26:58

@cadix:

Nekem bejön az új felület, mert nem hinném, hogy az én kis Üzemi Híradós blogomat a saját pr-munkám nélkül valaha is észrevették volna. Mert azért annyi olvasót nem vonz. Mondjuk, ha átírnám a történelmi neveket mai politikusokra, lehet, hogy igen sok olvasóm l enne. :D

2013.01.24. 13:03:55

Nem tudom, hogy ki hogyan van ezzel, de én búcsúzni jöttem a Zindextől. Kezelhetetlen, lassú, idétlen az új felület. Koccolok a konkurenciához, úgysem fogok itt senkinek sem hiányozni.
Azért köszönöm az eddigieket, sajnálom, hogy ez az új agyrém dizájn (?) teret kaphatott. És innen is csókoltatom az ötletgazdát.

nyauuuuu 2013.01.25. 08:25:32

@cadix: Levélben már próbáltam érdeklődni, de attól tartok, eltűnt a süllyesztőben :). A mi blogunk 600 px széles képeket használt eddig, az utóbbi pár napban viszont valami homályos oknál fogva ezek átméreteződnek 545-re (illetve html-ben megtaláltam az okot, csak az eddig nem volt ott). A kérdésem a következő: ez ezentúl így lesz, és szerkesszük át az egészet ilyen széles képekre, vagy ez nem az index2-es megjelenés része, és nyugodtan maradhatnak a képek 600 szélesek? (A harmónia iránti igényem nem engedi, hogy ha ezentúl ilyen lesz, akkor a régiek maradjanak szélesebbek. Előbb-utóbb úgyis új kinézetet szeretnénk, és ha ez követelmény, akkor megcsináljuk ilyenre.)
Előre is nagyon köszönöm a választ!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.03.15. 00:04:42

Az Atlanti-óceán dobókockái már hetek óta a címlapon úsznak...:)
Tényleg nem ártana egy kis változatosság.

**Valcsa** · http://zenefuleimnek.blog.hu 2013.06.10. 12:06:58

Sziasztok!
Nem tudom, hogy hol tehetném fel ezt a kérdést, így hát megpróbálom itt, hátha tud valaki segíteni: mit lehet olyankor tenni, ha valaki létrehoz egy teljesen ugyanolyan blogot, mint amilyen az enyém? Nem csupán a téma egyezik meg, és hogy ugyanazt a gyári sablont használja, de ugyanazt a bejegyzés-felépítést is, tehát konkrétan minden ötletemet lopja, amit én három év alatt kitaláltam és használtam. Mikor legelőször jártam a blogján, azt hittem, hogy a saját blogomat nézem...
Ez ellen lehet valamit tenni, vagy ez már így veszett, és tudjam be az ő szegénységi bizonyítványának, hogy ennyire etikátlan? Már írtam neki, de egyáltalán nem tűnt meglepettnek, és szerinte "csak" a forma egyezik... Nagyon bosszant, hogy úgy ahogy van, lemásolta a blogötletemet.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2015.03.19. 17:25:21

Két éve szóltam hozzá, akkor azt mondtam, jó lehet, ha korrekt a válogatás. Le kell szögeznem, hogy meglepően jó szerkesztőséggel működik a blog.hu, rengeteg jó anyag kerül ki, és nem látom, hogy elfogult szerkesztés működne. Példamutató szolgáltatás.

polgarz . 2015.03.20. 11:26:11

@Blogin: Köszönjük, mindig öröm, ha egy elégedett felhasználóval találkozunk. Az, hogy milyen posztok kerülnek ki az index2-re, az index2 szerkesztőinek érdeme. Továbbítom nekik a hozzászólásodat :)

frími 2016.03.11. 22:23:07

Az a helyzet, hogy nekem furcsa és kissé nagyvonalúan kezelt az a magyarázat, hogy a világ történései és különböző szempontok alapján kerülnek ki az index2-re a cikkek. Azt nagyon jól tudjuk, hogy egy-két blogot leszámítva máskülönben nincs olvasottsága az ilyen felületeknek. Ezért lehetne valami kézzelfoghatóbb magyarázatot adni. Például ízlés vagy rotáció esetleg protekció. Még nem is panaszkodnék különösebben csak olyan furcsa, amikor azt látom például, hogy egy életmód blog, vagy egy politikai írás, amit mondjuk a Mandiner közöl állandó felületet kap kiemelt helyen, addig egy kisebb blog alig kap valamit. Mert ha mondjuk egy látványosabb helyen kap felületet egy cikk, mondjuk tévével vagy filmekkel kapcsolatosan simán hoz tízezer olvasót, de ha eldugják, akkor marad négyszáz vagy kevesebb körül. persze erre lehet azt mondani, hogy ne acsarkodjak írjak minőségit, csak hát nem tudom, hogy milyen szempontoknak kell, hogy megfeleljen ahhoz, hogy esetleg képpel is kirakják egy fő helyre. Mert volt nekem is olyan cikkem ami huszonnégy óráig kinn volt egy előkelőbb pozícióban és hozta is a tízezren felüli számot, de ha például elküldök egy aktuális filmkritikát egy moziban lévő filmről és nem jelenik meg, akkor nem tudom hol hibáztam, mit kellett volna csinálnom, hogy esetleg egy jobb helyet csípjek meg, ami több olvasót hozhat, hiszen senki sem ír szívesen magának.
süti beállítások módosítása