Több mint három éve már, hogy megírtuk nektek segítségképpen, milyen szempontok alapján válogatjuk a blogposztokat a blog.hu (korábban i2) címlapjaira. Azóta változott egy-két dolog, úgyhogy itt az ideje egy naprakészebb írásnak, reméljük, hasznosnak találjátok majd!
A működésünk
alapvetően változatlan, a szerkesztők két felülettel dolgoznak: az Index.hu-n lefelé görgetve találod a blogdobozt, illetve egy külön címlapunk is van, a blog.hu címlap. Kora reggeltől késő estig több ember is dolgozik azon, hogy a blog.hu-n születő posztok közül a lehető legtöbb érdekes és jó posztot átnézzék és kiemeljék a két címlap valamelyikére.
Érdemes tudnotok, hogy a címlapokat különbözőképpen kezeljük és - a szponzorált, azaz szürkével jelölt tartalmak kivételével - nincsen köztük átfedés: vagy az egyik, vagy a másik címlapra emeljük ki a posztodat. Az Index.hu-n lévő blogdobozba főleg az aktuálisabb témákból válogatunk, és ez a címlap gyakrabban is frissül. Itt elsősorban az olvasottság alapján döntünk, kint tartunk-e egy posztot, vagy újat rakunk a helyére. Ha kiemeljük az írásodat a blogdobozba, az minimum 1, maximum 24 órát tölt majd ott. A blog.hu címlapon inkább a kikapcsolódásé a főszerep, így ide kerülnek az érdekes, hasznos, informatív posztok, a legváltozatosabb témákban. Az új írások a címlap tetején kezdenek, és ahogy frissítünk, úgy csúsznak egyre lejjebb, majd 48 óra leteltével kerülnek le a címlapról.
A válogatás
első szempontja a hirdetési státusz. Ha nem engedsz hirdetést a blogodba, kikerülsz abból az óriási kalapból, ahonnan a szerkesztők dolgoznak, így nem is látjuk a posztjaidat.
Csak megosztott hirdetéses blogokat emelünk ki,
ezt bármikor átállíthatod a blogod admin felületén a beállítások/hirdetések menüpontban. Mielőtt beállítod/átállítod a státuszodat, mindenképpen olvasd el a blog.hu hirdetési szabályzatát, és Kiemelési alapelveit, ugyanis ha ezeket megsérted, nem tudjuk kiemelni a posztodat. Lehet saját hirdetésed, de csak azokon a hirdetési helyeken, ahol azt a blogadminban a hirdetési beállítások megengedik, emellett nagyon fontos az is, hogy a poszt szövegében nem helyezhetsz el reklámot, illetve a felugró ablak sem megengedett. Ha a hirdetésed nem felel meg maradéktalanul a hatályos jogszabályokban előírtaknak (pl. alkoholt, dohányárut, fegyvereket hirdetsz), akkor a blogodat nem emelhetjük ki.
Az egyértelműen reklám/PR posztok kiemelésére is van lehetőség, ennek feltételeit a kiemeles.inda.hu oldalon találod meg. Lehetőséged van kiemelést vásárolni akár egyetlen posztra is, erről bővebben itt olvashatsz.
A következő fontos szempontok, hogy a poszt
saját, friss és aktuális legyen.
Kezdettől fogva nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy olyan írásokat emeljünk ki a címlapokra, amik a magyar neten máshol még nem voltak olvashatóak. Ez vonatkozik a máshonnan átmásolt, forrásmegjelöléssel, vagy anélkül közölt posztokra és vonatkozik a te korábbi írásaidra is, akár a blog.hu-n, akár azon kívül jelent meg korábban. Ha van esetleg külső oldalad és szeretnéd a friss írásodat oda is kirakni, annyit kérünk, hogy először a blog.hu-n élesítsd, és várj 48 órát, mielőtt a másik oldaladra is kirakod. 24 óránál régebbi posztokat már nem szeretünk kiemelni, de ha az írásod témájánál fogva nem évül el, akkor újra címlapra tehetjük, az ilyen posztokat örökzöld címkével szoktuk ellátni.
És még néhány dolog. Ha az írásod mást sért, olyan kép vagy videó van benne, ami túl van a jó ízlés határán, esetleg törvénybe ütközik, akkor biztosan nem fogjuk kiemelni. Ha az írásod tele van külső oldalra vezető linkkel, nem fogjuk kiemelni. Ez alól természetesen kivételt képeznek a közösségi oldalak, illetve az olyan esetek, amikor az érvelésedet máshol megjelent cikkekkel szeretnéd alátámasztani. De ha direktben, többször is kivezeted az olvasót egy termékre/szolgáltatásra, esetleg félbevágod a posztodat és egy másik oldalon folytatódik, akkor nem tudjuk címlapra tenni.
Ajánld magad!
Az ajánlórendszerünket átdolgoztunk, frissítettük, hogy mindenki számára egyszerűbb és könnyebb legyen a saját posztját a címlapra ajánlani. A blogadminban a jobb hasábban ha lenyitod az ajánló kiemeléshez menüpontot, és kitöltöd a cím, ajánló mezőket, esetleg borítóképet is adsz a posztodhoz, akkor mi látjuk a rendszerünkben, hogy címlapra ajánlod a posztodat. Fontos tudnod, hogy a cím, ajánló mezőkhöz karakterlimit van rendelve: előbbi esetben maximum 60, utóbbiban 120 karakter áll rendelkezésedre.
Lehetőleg a cím+ajánló mezőket még a poszt élesítése előtt töltsd ki. Az új ajánló rendszer működéséről bővebben már írtunk korábban, katt ide és olvasd el a részleteket.
Miután kikerült a posztod
Sokan kértétek, ezért megcsináltuk: ha kiemeltük a posztodat valamelyik címlapra, erről e-mailben értesítünk. Szóval nem kell többé körömrágva ülnöd a gép előtt és nem kell sajnálkozni, ha lemaradtál a pillanatról és nem tudtad képernyőképpel megörökíteni.
Utolsó kommentek