Visszaszevasz

Friss topikok

@doktorbloghu

Linkblog

Utolsó kommentek

Címkék

admin (4) ajánló (4) ajánlott bejegyzések (2) akcitó (1) aszf (1) átállás (1) authorship (1) blog.hu (8) bloggazda (1) bloggerek (2) bloggerigazolvány (3) bloggerszövetség (3) bloghu (49) blogok (1) boldaldesign (1) bővebben link (1) buli (2) cemp (1) címkék (2) címlap (4) csr (1) design (2) desktop (1) developer error (1) digg (1) editor (1) előmoderálás (1) élő bolygónk (1) exitpopup (1) exit popup (1) export (1) facebook (5) feedek (1) fejlesztés (4) fejlesztések (29) felhívás (1) fizetett (2) föld (1) fotó (1) frontend (12) funkció (1) futás (1) galéria (1) goldenblog (2) gyerek (1) hatter (1) hellókarácsony (1) hibák (3) híradó (15) hirdetés (1) hr (1) https (1) i2 (3) import (1) inda (1) indanet (1) index2 (3) ingyen (1) instagram (1) játék (1) jobs (1) jótékonyság (1) kapcsolat (2) karácsony (1) kedvezmény (1) képbeszúrás (1) kiemelés (3) klímacsúcs (1) köldöknézés (1) költözés (1) köszönet (2) közléskényszer (1) közösségek (1) közösségi (1) leállások (7) lexikon (1) lexikonnyomat (1) licensz (1) meghívás (1) mobil (4) mobilsablon (2) mosolyka (1) napozz (1) nyereményjáték (1) olimpia (1) pályázat (1) pinterest (1) póló (3) post counter (1) promó (8) sablon (5) snippet (2) statisztika (1) sün (3) süti (1) szabadon felhasználható (1) szájbarágó (5) szavazás (1) szerepkör (1) tematikus nap (2) tovább link (1) tumblr (1) tunézia (1) twitter (1) új (1) új bloghu (9) unicef (1) vivcitta (2)

Szájbarágó: mire jó az új frontend?

2009.07.06. 00:33 sztahanov

Hogy ne nézz teljesen hülyén, ha bloggerekkel kell beszélgetned. Hogy valaki fel merje tenni helyetted a legegyszerűbb kérdéseket. Hogy tudd, mi a téma. Ez itt a technofóbok kiskátéja, a Blog.hu Szájbarágó, ami majdnem olyan, mint az Index Szájbarágó.

Mi a túró az a frontend?

A frontend a szoftvernek az a része, ami kapcsolatba kerül a felhasználóval, összeköti őt a backenddel (ami a mélyben dolgozik, a júzertől távol). Ez persze egyrészt pongyola, másrészt a blog.hu esetében nem pont ezt értjük frontend alatt. A mi esetünkben a frontend a blogok megjelenítését és a normál felhasználói inputok feldolgozását (pl. kommentek) végzi, de nem értjük bele pl. az admin felületet, pedig az a definíció szerint a blogger típusú júzerek frontendje. Beleértjük viszont a rendszer több olyan alapelemét, ami klasszikusan inkább a backendhez tartozik.

A túró ugyanakkor az a tejtermék, melyet ugy nyerünk, hogy a magától megaludt vagy ojtó segélyével megaltatott tejet ritkásan szőtt vászonzacskóba öntvén, a savót ki hagyjuk belőle csurogni. A zacskóban visszamaradó gömböt gomolyának mondjuk. (Pallas)

Ettől nem lettem sokkal okosabb.

Fogalmazzunk úgy, hogy a blog.hu-nak három része van: egy adatkezelő és üzleti logikai réteg a mélyben (nevezzük ezt magnak), egy adminfelület, amin keresztül a blogger piszkálja a magot, és egy megjelenítő réteg, ami a mag alapján legenerálja a blog.hu oldalait az olvasóknak. Ez utóbbi és a mag nagy része került újraírásra.

Miért kell lecserélni? Nem jó a régi?

A blog.hu egy öreg rendszer, a webes szoftvereknél pedig nagyobb az évszorzó, mint a kutyáknál. A blog.hu fejlesztése 2005-ben kezdődött, egy akkor már létező rendszer átíárásával. Ez a rendszer ma már elavult, legalábbis nem felel meg a mi céljainknak. Elsősorban azért, mert nem skálázható, másodsorban azért, mert nehezen bővíthető.

Mit jelent az, hogy nem skálázható? Nem lehet egy gyorsabb gépet venni alá?

Egy kétszer olyan gyors gép ára nem duplája, hanem többszöröse egy egyszeres sebességű gépnek, és nem is kapható bármilyen gyors gép. A skálázhatóság itt azt jelenti, hogy a frontendet több gép is képes legyen futtatni elosztva egymás között a terhelést - egy új gépet egyszerűbb beállítani, mint a meglévőt gyorsabbra cserélni. A régi rendszer sajnos csak egy gépen tudott futni, ez volt a baj.

Miért pont most jöttetek rá, hogy nem jó a régi?

Ezt már régen tudtuk, de elég nagy meló újraírni a frontendet, nehéz volt időt találni neki. A blog.hu-nak nincs végtelen fejlesztője, viszont a lehetséges és igényelt új funkciók száma majdnem az, funkciókban sokat fejlődtünk az elmúlt években, muszáj volt. Sokáig megpróbáltuk optimalizálásokkal, konfigurálásokkal javítani a teljesítményt, de a folyamatos növekedés miatt - aminek egyébként persze örülünk - tavaly ez a kérdés már nagyon égetővé vált, így nekiálltunk az újratervezésnek.

Egy évig készült az új frontend?

Igen, bár ez nem tisztán egy év, hiszen közben a blog.hu normál fejlesztései is haladtak, nem beszélve a szupportról. Szóval a frontend sokáig ilyen maradékidőkben készült. Ez év elején kezdtünk el komolyabb erőforrásokat elkülöníteni, magyarul dedikálni a fejlesztéshez.

Ennek a baromi hosszú projektnek az eredménye akkor a felhasználók számára végülis észrevehetetlen?

Jó esetben igen, illetve az persze egy észrevehető javulás, hogy kevesebbet lassul be, hal meg illetve mutat sünt a blog.hu.

Szóval az új frontend mindössze ezt a skálázhatóságdolgot tudja?

Nemcsak ezt, pl. az okosabb felépítésnek, hatékonyabb adatkezelésnek köszönhetőn eleve gyorsabban szolgálja ki az oldalakat, mint a régi.

Tehát skálázható és gyorsabb és kész?

Nagyon fontos szempont az is, hogy az újratervezett architektúra sokkal átláthatóbb, mint a régi.

Skálázhatóság, gyorsaság, átlátható kód, ennyi lenne az új frontend?

Igen, plusz sokkal egyszerűbb lett a bővíthetőség, sok olyan új funkciót tudunk most megcsinálni, amit a régivel nagy szívás lett volna.

Tehát az új frontend, amin egy évig dolgoztatok, összesen csak a skálázhatóságot, gyorsaságot, átlátható kódot és a bővíthetőséget tudja?

Igen, de tegyük hozzá, hogy az elosztott működés miatt a rendszer sokkal megbízhatóbb is lett - ha valamelyik géppel baj van, nem állunk meg rögtön, ha pedig ki akarjuk cserélni, egyszerűen - leállás nélkül - kivesszük és berakunk egy másikat.

És mit ad nekünk az új frontend a skálázhatóságon, gyorsaságon, átlátható kódon, bővíthetőségen és megbízhatóságon kívül?

Jobb közérzetet. Boldogabb, gondtalan fejlesztőkkel egyszerűbb lesz nekiesni ősszel a következő nagy projektnek, az adminfelület átírásának.

Elég a demagógiából, mikor lesz készen az új frontend?

Már teszteljük, hamarosan élesedik, napok kérdése. (Kopp, kopp.)

Kell valamit tennem, hogy a blogom az új frontendet használja?

Nem, de ha akarsz nekünk segíteni a tesztidőszakban, vagy csak ki akarod próbálni, már most megteheted: egyszerűen a blog.hu helyett nublog.hu domain alatt nézd meg a blogodat (pl. szevasztok.nublog.hu). Erről több infót itt találsz.

Ez most komoly, hogy ezentúl nublog.hu alatt lesz a blogom blog.hu helyett?

Dehogy, ez csak a tesztverzió domainje, ha minden jól megy, és úgy döntünk, eljött az élesítés ideje, az új rendszer természetesen a blog.hu címről érhető majd el, a megszokott címekkel.

80 komment

Címkék: fejlesztések bloghu frontend

A bejegyzés trackback címe:

https://szevasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr311228877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.07.06. 15:14:42

Ezentúl is IndaPass-t kell használnom?

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2009.07.06. 15:39:54

lesznek uj skinek? peldaul katicas?

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.06. 16:12:56

és és hogy lehet pólót nyerni úgy, hogy nincs hiba a nublogomban?

Mária 2009.07.06. 16:23:55

Nem lenne jobb, ha a pólót nem nyerni lehetne, hanem megkapná mindenki, aki jó alaposan leteszteli a változásokat a saját blogján?

Rains 2009.07.06. 16:24:24

@sztahanov: Igen, szerintem lenne rá igény. :) Néhány újabb stílusú snkin nagyon jó lenne.Ebben szerintem mások is egyet értenek. :)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.06. 16:28:01

@Mária: tesztelesert ajandekot adni annak szoktak, aki hibat talal. nem feltetlenul azert, mert igy igazsagos, hanem azert, mert ez merheto :-)

@Rains: lesznek meg uj szkinek, de az igazsag az, h ezt kevesbe erzem bloghu feladatnak, egy csomoan szeretnek sajat szkint fabrikalni maguknak, nem ordongesseg, viszont az egyedi lesz, ez meg nem.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.06. 17:48:48

Olyan, mint ha ezeket a kérdéseket egy hozzám hasonló hülye tette volna fel. (Mármint olyan hülye, aki nem ért ezekhez).

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.06. 18:02:12

@sztahanov:

Ha már itt vagyunk, kérhetek, kérdezhetek? Bemutathatnátok egy posztban hogyan működik a Support. Engem a levelezős része érdekel. Van egy cím ahová írunk, és sok másikról érkezhet a válasz. (Tőled, Bandesztől, stb.)

Mindenki lekéri a support leveleit gondolom, de hogy van az, hogy mindig csak egy helyről jön válasz? Jelzitek egymásnak, hogy ki melyik üggyel foglalkozik, vagy micsoda? :)

Tudom, ez itt nagyon off, de nem bírom már ki...

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.07.06. 18:13:52

@sztahanov:

kipróbáltam a nublogos módot, és a jobbszélen nem mutatja a fotóimat...

üdv,
oá-oá-zis

vivienna (törölt) 2009.07.06. 18:24:06

Hali!

Engem a kommentelős rész jobban érdekelne. Elég zavaró , hogy csak regisztrált tagok kommentelhetnek.:)

ciao

nemuccaszoc 2009.07.06. 18:24:49

Jók ezek a kérdések, ilyen hülye még én sem vagyok :))

Mária 2009.07.06. 18:33:51

@sztahanov:

Kérem a pólót :)

Az előbb belépve beírtam, hogy maria.nublog.hu és ezt kaptam:

"Csak azokban a blogokban tudsz tesztelni amikben tag vagy. Részletekért írj a support@blog.hu címre."

Ha admin vagyok, az nem jó ezek szerint :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.06. 18:48:32

haljak meg, egy szájbarágó, amit kivételesen értettem :-)

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.07.06. 19:12:10

Na, de hogy jön össze a frontend és a túró?

Másrészt, ha az új frontend nem ad nekünk a "skálázhatóságon, gyorsaságon, átlátható kódon, bővíthetőségen és megbízhatóságon" kívül még utakat, bort, közbiztonságot, egészségügyet, iskolákat és békét, akkor bizony nagyon csalódott leszek. :)

(Bár bevallom, ez a béke dolog nagyon demagóg volt :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.06. 19:15:31

@Vérszegény éjszakai dúvad:
túlhevülés ellen kenik a frontendet túróval.
lásd még: szerver-farm.

KeriStar 2009.07.06. 19:18:43

Szerintem meg az iwiw is szar lett az új változásokkal...ez a rendszer így fasza szerintem

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.07.06. 19:38:25

@bs395:
Rákerestem a google-val, és azt kell mondjam, hogy:

jé, tényleg van ilyen.

Egyébként, hogy a témához is mondjak valamit:
Én uccaszoccal ellentétben vagyok ennyire hülye ehhez a témához, szal felőlem kb. azt csinálnak, amit akarnak, legfeljebb nekem nem fog tetszeni.

dev.grundmedia 2009.07.06. 19:58:41

hey szeretnék pólót:) már küldtem 3 hibát és ebből 2 tényleg az is volt:D:)

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.06. 20:04:22

én még azt is szeretném ha az új frontend posztokat is készítene helyettem.
amúgy nekem még mindig homály, hogy pontosan mi is ez, de mindegy, a televíziót se értem, hogy hogy működik.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.06. 20:09:45

bocs, h beleszolok az immaron offtopik orjongesbe, de az ide bekommentelt hibakert nem jar polo :-)

a polt nyert juzereket pedig ki fogjuk majd ide tablazni, h lassatok, nem mi hordjuk el oket.

Samurai · http://japancsaj.blog.hu/ 2009.07.06. 20:13:02

@Mária: ugy latszik a marketing errol szol, hogy a hablattyal akar eredmenyhez jutni, az kapjon polot aki tett is valamit!!

En mar 2 hibat is kuldtem!

dev.grundmedia 2009.07.06. 20:21:32

@sztahanov: én emailben küldtem be, nem itt:D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.06. 20:30:31

@Mária:

Elsőre mindenkinek ezt csinálja. Nyomj még egy entert és be fog jönni a blogod:)

@KeriStar:

Azért az IWIW és e-között nagy különbségek vannak. Itt azért volt szükség a frissítésre, mert a rendszer az utóbbi időben nagyon sokszor meghalt és már nem éri meg foltozgatni. Nem is igazán lehet. Ha megnézed a blogod akkor látod, hogy nincs semmi változás a tesztcímen se.

@sztahanov:

Akinek van Indafotós pólója az nagyobb eséllyel juthat majd blog.hu-s pólóhoz? :)

dev.grundmedia 2009.07.06. 20:47:02

@BKV figyelő: szerinted igazságos lenne?:D és sztem nincs összefüggés a kettő között

Bicska Maxi (törölt) 2009.07.06. 21:11:16

@sztahanov: Hja, simán kéne egy pár új skin :P :), és azt sem ártana megcsinálni,hogy egyszerűbb legyen a blog kinézetének módosítása! :) Aki nem egy netzseni, marhára nem tudja, h mit hova másoljon,és milyen kódokat üssön, hogy úgy nézzen ki a blogja,ahogy akarja...
Ez az egy rémesen bosszant,holott azért nem vagyok hülye az ilyenhez, mert infóból van érettségim...
(Jó, azért kocka nem vagyok... :P :D)

dev.grundmedia 2009.07.06. 21:20:42

@xilluci: az, hogy infóból van érettségid még azt jelenti, hogy meg is tudsz csinálni egy sablont:D aki meg igen, az sem kocka már bocs

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.06. 22:18:30

@Fesztiválblog:

Szerintem egy próbát azért megért! ;)

@xilluci:

Amikor a blogom első sablonját csináltam azt sem tudtam mi ez az egész, soha életemben nem csináltam ilyet. Létrehoztam egy saját sablont, és szerkesztgettem, majd minden egyes változtatásnál megnéztem, mi változik. Szép lassan megtanultam, hogy mi-micsoda. Bár most sem értek hozzá, a nagyját meg tudom csinálni, és ez szerintem tök jó.

Akinek fontos, hogy jól nézzen ki a blogja, az csinál neki egyedi kinézetet. Vannak blogok, weblapok ahol minden le van írva részletesen.

@sztahanov:

Tényleg, a fájlfeltöltésen nem akartok változtatni? Van olyan poszt, amibe 5-6 képet kell feltölteni, de indafotóra nem tehetem, mert nem mutat jól, a bloghu fájlkezelője meg egyszerre csak 1 képpel foglalkozik és lassú is.

dev.grundmedia 2009.07.06. 22:25:15

nha és csak hosting szolgáltatáson nem gondolkoztok ftp elérésével? szerintem arra is lenne igény

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.07. 08:47:02

@RUSZKIBAKA:

Ha lementenél minden kódot, mielőtt babrálod a sablonod, egy .txt-be, vissza tudnád ilyenkor másolni, és nem lenne baj. Azért ez a legbénábbaktól is elvárható :)

◄ViZion 2009.07.07. 13:29:38

Ok, mindent értek.
Kérdéseim: Mit adnak nekünk a rómaiak?
Másik: a hsz-ek akkor már megjelennek instant, nem lesz 2×, 8× küldős anyázós?
Aki megtippeli, h a kód hanyadik sorában van hiba, és +-100-al eltalálja az pólótulajdonosleszekevajon?
:)

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.07.07. 13:49:31

@sztahanov:

Hahó, még nem válaszoltál nekem feljebb, hogy a nulblogos módban jobbszélen nem látszanak a képeim...

vagy vetted az adást, csak nem jelzed?

dev.grundmedia 2009.07.07. 14:44:35

most karbantartás van, vagy csak az én blogom sünetel?:D mert akármit nézzek, minden bejön csak az enyém nem:D

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.07. 14:58:49

aki ide beirja az akarmilyen problemajat, az lecci ne szamitson mar arra, h segitseget kap. ez nem az a poszt. akinek baja van a regi blog.hu-val, az irjon a megszokott cimre. ennyire nehez?

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.07. 15:01:00

meg egyszer: ide ne irjatok hibakat. hibakat a regi rendszer eseteben a support kukac, az uj rendszer eseteben pedig a nu kukac blog.hu cimre lehet kuldeni, segitokesz munkatarsaink ott varjak oket, ahogyu az a posztban le is van irva. koszi!

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.07. 15:02:22

@BKV figyelő: fajlfeltoltes: ha figyelmesen olvasol a poszt sorai kozott, ra fogsz talalni az admin ujrairasanak hozzavetoleges datumara!

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.07.07. 15:02:41

@sztahanov:

nade pont, hogy nem a blog.hu-ról irtam, hanem a nublogról...

úgyhogy kellene jeleznetek, hogy vettétek e az adást, és hogy jól láttam, amit láttam...

oá-oá-zis

Syntax Error · http://vino.syntaxerror.hu/ 2009.07.07. 16:11:00

@oázis: ez nem érthető? "az uj rendszer eseteben pedig a nu kukac blog.hu cimre lehet kuldeni" ez írta sztahanov. oda küldd be légyszives

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.07.07. 17:06:09

@Syntax Error:

ja, tekintsétek beküldve, amit ide leírtam, nem értem minek kell külön köröket futnom, lemondok a pólóról, köszönöm.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.07. 17:08:16

@oázis: sok a munkank, keves az emberunk, kell valami modszer a bejovo hibak (kb 100 volt par nap alatt) kezelesere, a segitseget ugy kertuk, h jol korulirtuk, hova kell kuldeni a hibaleirast. ennyi.

Rosszindulatú Vászka 2009.07.07. 20:59:59

Annyit hisztiztem már a Motor miatt, illő, hogy most idevessem: hajrá fijúk sok sikert :)))

Rosszindulatú Vászka 2009.07.07. 21:26:03

A fájlkezelés-feltöltés faragása sztem is jó ötlet volna, ha nem akarnák 1-2 képnek külön foldert gyártani, csak be a közösbe, akkor sokat segítene a nézetváltás pl. dátum szerint. Sztem.

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2009.07.07. 23:01:59

talaltam egy hibat: nem mukodik a ize a adminba. basszameg hogy mekkora egy rakas szar ez, tisztara mint a wiw azis egy rakas szar. hol a polom

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.08. 01:27:32

@Rosszindulatú Vászka: az oszi adminprojekt elott fogunk tartani itt otletborzet, mindenki elsirhatja, mi hianyzik neki. megcsinalni persze azt fogjuk, ami szerintunk fontos, de jo otletekre vevok vagyunk.

Tücsii 2009.07.08. 11:32:37

Tényleg jó lenne pár új téma:) Mondjuk ezek közt is vannak kedvenceim, de talán pár új jól jönne:))

tanillati (törölt) 2009.07.08. 15:02:46

Ugyse értek semmit de jót röhögtem.

Suszi (törölt) · http://suszi.hu 2009.07.08. 15:37:20

Ha jól sejtem a cikk írója szereti a Brian életét :P
Egyébként örülök, hogy jól haladnak a fejlesztések. Csak így tovább!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.07.08. 15:37:40

"És mit ad nekünk az új frontend a skálázhatóságon, gyorsaságon, átlátható kódon, bővíthetőségen és megbízhatóságon kívül?"

Semmit!

- Reg

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.08. 23:49:22

Én félmeztelen csapat maradok, mert minden oké. Rádzser, rádzser, óver. Ha a vízvezeték, a bor és a közbiztonság is kész lesz, benézek.

¤Blackberry¤ 2009.07.09. 00:41:07

Igen, engem is zavar, hogy csak regisztrált tagok kommentelhetnek... Meg azok a kódok a sablonnál... Aki nem ért hozzájuk csak a gyári sablonokat használhatja. Elég uncsi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.09. 10:35:05

"A frontend a szinkább a backendhez tartozik."

akkor mi is a frontend? mi a yúzer?
és miért is kell nekem a frontend?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.09. 10:38:58

@tesz-vesz: ja bocs, tovább olvastam,
akkor automatikusan ez lesz mindenkinek? semmit se kell csinálni? és semmilyen hátrányom se lesz akkor ugye?

Stupidella 2009.07.09. 15:45:51

Biztos nem a Ti hibátok, de én ebből a szájbarágóból nem sokat értettem.

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.07.09. 16:02:48

pedig néha olyan jó volt látni azt az aranyos sünt :)

tanillati (törölt) 2009.07.09. 16:44:21

sztahanov ,sértődnöm kellene?légy a tolmácsom jó? hallom vannak itt kezdők mások is ,de a jelzőket még nem értem,én csak jól szórakoztam.De ha kell ,azért tudok fensőséges lenni én is ,sőt tulok.

Mária 2009.07.09. 18:53:52

@AdamT:

Ma nincs sün, ma az Internal Server Error üzenetet nézzük sokszor :)

Vagy ez az én hibám?

Milupapa 2009.07.09. 18:56:30

Nekem is elég nagy bajom van azzal hogy csak regisztráltak kommentezhetnek. Nyilván ezzel azt akarják hogy minél többen regisztráljnak a rendszerbe, ami végülis jó dolog.

Milupapa 2009.07.09. 18:58:26

+ Úgy is lehetne a kommenteket megoldani, hogy aki nem akar regisztrálni, az megad Email címet meg nevet mint egy másik blogszolgáltatónál láttam (nevet nem mondok)és esetleg későbbiekben ezekre az email címekre lehetne blog.hu-s ajánlókat vagy anyagokat küldeni, persze csak ha nem számít kéretlen reklámanyagnak.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.09. 19:00:05

@Mária: a sun akkor van, amikor tervezett leallas van. nemsokara a sima lehalas eseten is lesz sun, de az egy masik sun lesz. (gombocot kertuk fel hazi sunnek.)

@Milupapa: nem kulonosebben erdekes, h hanyan regisztraltak a rendszerbe, a napi latogatok szama az igazi meroszam.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.09. 19:01:09

@Milupapa: ha majd lehet twittelni regisztracio nelkul, akkor megfontolunk alternativakat :-)

Mária 2009.07.09. 19:01:57

@Milupapa:

"nyilván ezzel azt akarják..."

Nemnem! Azt a Tunéziai nyereményjátékkal "akarják" az Index címlapon :)

Semmi baj a regisztrációval, legalább jól ki lehet tiltani, aki nem tud viselkedni kommentezés közben :)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.09. 19:03:21

@Mária: jo latod :-) (bar az egy masik szolgaltatas)

Beyond silence 2009.07.10. 04:38:06

Elég gyenge is az oldal, lassú, hibázik és ki is van kapcsolva több dolog... :( reméljük jobb lesz. köszönet!!

2009.07.10. 11:20:25

A blogok végre megtekinthetőek lesznek mobilra optimalizáltan? (pl akarmi.blog.hu/mobil) ?
Borzalmasan lassan töltődnek be a blogok mobilon :(

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.10. 11:44:04

@Beyond silence: mire gondolsz, h ki van kapcsolva a blogokon_ A blog.hu cimlapon van csak kikapcsolva nehany dolog tudtommal.

@smv: ez sablonfuggo, meg lehet csinalni vekonyra is. de lehet, h egyszer lesz kulon mobilverzio is, meglatjuk.

2009.07.10. 13:13:39

@sztahanov: Sajnos az nem elég, hogy meg lehet csinálni, mert nem törődnek vele. Szóval remélem, hogy egyszer tényleg lesz ilyen... :) Addig pedig várok türelemmel.

Waver · http://waves.blog.hu 2009.07.12. 22:49:02

Én semmi különbséget nem látok ránézésre. Gondolom, ez jó hír. Skálázni nem szoktam, a szomszédok nem bírnák :)

muskotály küvé 2009.07.14. 22:55:47

Sziasztok Szevasztok!

Nemelehetnee megoldani, hogy mobilinternetről (Voda) is lehessen posztot írni?
Beállítottam a kapcsolatot úgy, hogy ne tömörítsen, de nem műxik: nem találja a tárcsahangot a hülyéje, mikor az underground módon próbálom elindítani a Huaweit.
Faszkivan.

dixidixi 2009.07.15. 07:59:33

A kommentezés kötelezős regisztrálásos megoldása engem is roppantul zavar

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.07.16. 18:05:33

Szeretném megkérdezni, hogy mikor lesz olyan sablon ami a képernyő teljes szélességét kihasználja nem csak középen egy oszlopban van? Széles monitorokon nagyon csúnya kinézetű ez így. A sablonoknál jó lenne kiirni, hogy milyen szélességüek az egyes sablonok, válltozó dinamikus vagy fix szélességű.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.07.16. 18:57:19

@kgl: a sablonok fix szelesseguek. a szeles monitorok nem arra valok, h 2560 pixel szeles ablakban nezd a blogokat.

a jo hir viszont az, hogy barki csinalhat maganak sablonokat, akarmekkorat, sot, rugalmas szelessegueket is!
süti beállítások módosítása